Pärskesuojan.fi:n tietosuojaseloste

Rekisteri- ja tietosuojaseloste

Tämä on Yrityksen henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 15.04.2020. Viimeisin muutos 15.04.2020.

1. Rekisterinpitäjä

ProEt Oy, Nurmiojantie 16, 90910 Kontio

Y-tunnus: 2337418-7

2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö

Ilari Haho, ilari.haho@proet.fi, 0504060598

3. Rekisterin nimi

Pärskesuoja.fi -sivuston verkkokaupan asiakasrekisteri.

4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on
- henkilön suostumus (dokumentoitu, vapaaehtoinen, yksilöity, tietoinen ja yksiselitteinen)
- rekisterinpitäjän oikeutettu etu (esim. asiakassuhde, työsuhde, jäsenyys).

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on asiakasyhteydenpito ja asiakassuhteen hoitaminen, asiakkaan ja verkkokaupan oikeuksien ja velvollisuuksien toteuttaminen, henkilötietolain mukaisten henkilötietojen käsittely verkkopalveluihin liittyvissä tarkoituksissa, tutkimustoiminta, markkinointi ja tiedottaminen. Pärskesuoja.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta rekisteritietoja eteenpäin ulkopuolisille tahoille.

Tietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.

Rekisterin tietoja käytetään {BusinessName}:n omaan suoramarkkinointiin, mikäli asiakas ei ole suoramarkkinointia kieltänyt. {BusinessName} voi käyttää näitä ja muita asiakassuhteen aikana syntyneitä tietoja toimintansa kehittämiseen, suunnitteluun ja tuotetarjonnan kohdentamiseen.

5. Rekisterin tietosisältö

Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat: henkilön nimi, yritys/organisaatio, yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite), tiedot tilatuista palveluista ja niiden muutoksista, laskutustiedot, muut asiakassuhteeseen ja tilattuihin palveluihin liittyvät tiedot.

Tietoja säilytetään vähintään siihen asti, että asiakkaan tilaama palvelu tai tuote on toimitettu. Sen jälkeen tietoja säilytetään maksimissaan 12 kuukautta, jonka jälkeen tiedot anonymisoidaan tai poistetaan.

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Tietolähteenä ovat verkkopalvelun asiakassuhteen kestäessä asiakkaalta kerättävät tiedot. Rekisteritietoja päivitetään asiakkaan tekemien ilmoitusten mukaan sekä rekisterin päivittämiseen saatetaan käyttää tietoa yleisesti saatavilla olevista julkaisuista ja tiedostoista.

7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti muille tahoille. Tietoja voidaan julkaista siltä osin kuin niin on sovittu asiakkaan kanssa.

Tietoja ei luovuteta EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.

9. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista

Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

10. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä ("oikeus tulla unohdetuksi"). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet kuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

11. Maksajatietojen välitys

Maksajan tiedot (nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite) välitetään maksupalvelun tarjoajalle Checkout Finland Oy:lle, joka välittää ne eteenpäin maksupalveluun sisältyville lasku- ja osamaksupalveluntarjoajille (joita ovat mm. OP, Klarna, Collector) tilaajan nimen, osoitteen ja tuotetiedot maksajan käyttäessä näitä maksutapoja.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 15.4.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Proet Oy
Nurmiojantie 16
90910 Kontio

0504060598
ilari.haho@proet.fi
www.proet.fi
2337418-7

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Pidämme tärkeänä sitä, että asiakkaana olet tyytyväinen palveluumme eikä sinun tarvitse odottaa pitkään pärskesuojatilauksen saapumista. Tilauksen käsittely alkaa heti, kun olemme saaneet maksusuorituksen.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Osuuspankin Checkout Finland Oy, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Checkout Finland Oy:n (Checkout Finland Oy, Hämeenkatu 6 B 33100 Tampere) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Pärskesuoja.fi:n yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Ilari Haho
050 4060598
ilari.haho@proet.fi

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Kaikilla tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuote/tuotteet tulee pakata hyvin, jotta ne eivät rikkoudu palautuksessa. Mikäli näin käy, vastyy siirtyy asiakkaalle. Ennen tuotteen palautusta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ilari.haho@proet.fi, niin tarkistamme palautusoikeuden ja annamme palautusohjeet.

Huomioithan, että pelkkä tavaran palauttaminen, tai paketin noutamatta jättäminen ilman erillistä ilmoitusta, ei mene palautusoikeuden piiriin. Ilmoitusvelvollisuus täyttyy sopimalla palautuksesta ProEt Oy:n henkilökunnan kanssa sähköpostitse. Noutamattomista paketeista perimme erillisen paketin lähetys- ja palautuskulut kattavan maksun.

Mikäli tilauksessasi on ollut ilmainen toimitus ja palautettavien tuotteiden hyvityksen jälkeen tilauksen lopullinen summa jää alle ilmaisen toimituksen rajan, veloitamme postikulut hyvityksen yhteydessä.

Mikäli tuotteet palautuvat meille asiakkaan antamien virheellisten osoitetietojen vuoksi, emme korvaa postikuluja, vaan veloitamme ne Postin voimassaolevan hintataulukon mukaisesti.

Palautusoikeus ei ole voimassa yritysmyynnissä.

Mikäli tilauksessa on rikkinäisiä tai vääriä tuotteita, teethän näistä ilmoituksen Proet Oy:lle heti paketin saapumisen jälkeen, jotta pystymme sopimaan korvaavista tuotteista tai kauppasumman palautuksesta pikaisesti. Pakkaus- ja tuotevaurioista kannattaa lisäksi mahdollisuuksien mukaan ottaa kuvat, jotta reklamaatiot esimerkiksi Postille helpottuvat.


Palautusohjeet

Jos haluat palauttaa tuotteen, ole yhteydessä asiakaspalveluun (ilari.haho@proet.fi), niin tarkistamme palautusoikeuden ja annamme lisäohjeet palautusta varten.

Kun olet saanut asiakaspalvelustamme vahvistuksen palautukselle, voit palauttaa tilauksen. Liitä tällöin mukaan seuraavat tiedot: tilauksen kuittikopio tai muu lista palautettavista tuotteita sekä yhteystietosi (nimi, osoite, puhelinnumero), jotta tiedämme keneltä palautus on tullut.

Palauta lähetyksesi Postin tai Matkahuollon asiakaspalautuksena. Säästä asiakaspalautuskuitti kunnes olet saanut rahasi takaisin.

Hyväksytyn palautuksen jälkeen palautamme kauppasumman noin kahden viikon kuluessa. Raha palautuu sinne, mistä alkuperäinen tilauksen maksu on tapahtunut.

Palautusosoite:

Asiakaspalautus
Proet Oy / pärskesuoja.fi
Kutilantie 10
91300 Ylikiiminki

Palautuksen voi vaihtoehtoisesti myös 
tuoda Helsingissä osoitteeseen 
Liisankatu 16 D 23 d. Tällöin ota yhteyttä 
ja sovi palautus ilari.haho@proet.fi.


Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.